Centrul Cultural Sighet organizează joi, 10 noiembrie, de la ora 16:00, un recital de pian, susținut de Prof. Dr. Ionică Pop.
Programul concertului:
1. Ionică Pop, De inimă Albastră, piesă pentru pian- Piesa are o atmosferă poetică, cu disonanțe marcante în registre acute și pornește ca inspirație de la cunoscuta colindă, La tătă casa-i lumină;
2. J. S. Bach, Coralul O Haupt voll Blut und Wunden, ( O plin de sânge și răni) original scris pentru orgă, urmat de o scurtă improvizaţie- O pagină de referință din creația lui Bach, care nu mai are nevoie de prezentare :
3. Erik Satie, Gnossienne, nr. 4, pentru pian solo- Una dintre piesele celebre ale lui Satie cu accente de nostalgie balcanică, de o șarmantă simplitate
4. B. Bartok, Patru dintre Cele șase dansuri pentru orchestră, în varianta pentru pian (Stick Game, Peasant Costume, Standing Still, Mountin Horn Song)- Bartok reușește o excepțională Transcriere pentru orchestră a dansurilor românești culese de el la începutul secolului XX, pe teritoriul României
5. Johannes Brahms, Nr. 1 din cele trei Intermezzi, op. 117- Dormi ușor, copilul meu, dormi ușor și frumos! Sufăr mult să te văd plângând, este citatul dintr-un cântec scoțian din colecția Herder – Volksliedern pe care Brahms îl pune la începutul acestui Intermezzo. Muzica autorului, pornește de la acest text, dar trece dincolo de el, oferind sentimentul comuniunii dintre oameni care izvorăște din relația mamă-copil;
6. Aleksandr Scriabin, Preludiile nr. 17 și 21, op. 11 – Culori şi bucurie de a fi, într-o atmosferă plină de graţie;
7. Claude Debussy, Preludiul VIII, vol I, Fata cu părul bălai – Specific lui Debussz, această muzică pentatonică de un colorit aparte, pare a face portretul unei tinere fete;
Ioan Pop s-a născut la Sângeorz-Băi în anul 1967. A studiat oboiul şi pianul la Liceul de Muzică din Cluj-Napoca, iar apoi Compoziţia la Conservatorul de Muzică „Gheorghe Dima” din aceeaşi localitate, la clasa profesorului Cornel Ţăranu, cel care îi va îndruma şi lucrarea de doctorat cu titlul „Tendinţe şi structuri în muzica actuală”. Obţine titlul de doctor în muzică în iunie 2004.
În 2006 a absolvit secţia de Regie teatru muzical a Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj, la clasa conf. univ. dr. Anca Mihuţ, iar în 2010, modulul de orgă, la clasa profesorului Erick Turk. Susține concerte de pian și orgă atât în țară cât și în străinătate.
În prezent este conferenţiar universitar la Catedra de Muzicologie a Academiei de Muzică „Gheorghe Dima”, la disciplina Teorie – Solfegiu – Dictat.
A avut concerte de autor la Academia de Muzică din Cluj-Napoca, Radio Cluj, Colegiul Universitar din Piatra-Neamţ, Muzeul „George Enescu” din Bucureşti, Muzeul de Artă Comparată din Sângeorz-Băi. Creaţia sa cuprinde lucrări pentru orchestră, concertante, operă, muzică de scenă, muzică de cameră, piese corale. Lucrările sale au fost interpretate la festivaluri de prestigiu cum ar fi Toamna Muzicală Clujeană, Cluj Modern, Festivalul Internațional George Enescu, precum și în Italia, Germania, Olanda, Danemarca, Franţa. A obţinut distincţii şi premii la concursuri de compoziţie naţionale şi internaţionale.
Este membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România şi membru al Fundaţiei Mozart.
Din 2008 este liderul, dirijorul şi coordonatorul formaţiei Impact XXI, alături de soprana Daniela Păcurar, pianista Vera Negreanu, trombonistul Mircea Neamţ şi percuţionistul Ionică Dărăban.
Una dintre cele mai apropiate de îndeletniciri, de suflet, practicată în tinereţe, este aceea de culegător de folclor şi valorificator al acestuia, adunând de pe teren alături de Ioan Bocşa şi Ioan Haplea colinde din zona Alba-Hunedoara, fiind superviser al volumului 1484 de colinde şi membru al ansamblului folcloric Icoane, condus de Ioan Bocşa, cu care susţine concerte şi înregistrări.